لذت موسیقی اصیل ایرانی را با اشتیاق دل پذیرا باشید

محمّد معتمدی و بردیا کیارس- کنسرت دلشدگان
تاریخ : یک شنبه 22 آبان 1390

 

به کجاها برد این امید  ما را؟
نشد اين عاشق سرگشته صبور
نشد اين مرغک پر بسته رها
به کجا مي روم يارا؟
به کجا مي برد مارا؟
ره اين چاره ندانم به خدا به خدا
نشود دل نفسي از تو جدا به خدا
به هوايت همه جا در همه حال
به اميدي بگشايم شب و روز پر و بال
غم عشقت دل ما را
به کجا ها برد يارا؟

 

دانلود در ادامه مطلب

 



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، محمد معتمدی، ، ،

ادامه مطلب
خبر از گروههای موسیقی حصار و دوستی
تاریخ : شنبه 14 آبان 1390

 

ساز و آواز شهرام ناظري و حسين عليزاده در هواي پاييزي تهران

کنسرت گروه «دوستي» به سرپرستي حسين عليزاده دومين اجراي خود را در سال جاري با آواز شهرام ناظري در روزهاي 14 و 15 آبان ماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران به صحنه مي برد.  به گزارش ايسنا،محمد حسين توتونچيان  مديرعامل موسسه فرهنگي هنري ققنوس  با اعلام اين مطلب گفت: به دليل استقبال غير منتظره از کنسرت مرداد ماه و تقاضاي بيش از اندازه مردم هنر دوست و طرفداران استاد ناظري و استاد عليزاده، پس از مشورت با گروه تصميم به تمديد اين کنسرت در آبان ماه گرفته شد.  به گفته وي; به دليل اينکه سعيد فرج پوري، نوازنده کمانچه در خارج کشور به سر مي برد، تغييرات جزيي در گروه ديده مي شود.  او درباره تغييرات اجراي برنامه گفت: اجراي بخش بداهه نوازي بسته به حال و شرايط استاد ناظري و استاد عليزاده دارد اما بقيه قطعات عينا اجراي قطعات گذشته اين کنسرت است.  در بخش نخست اين کنسرت قطعاتي چون ري را با شعري از نيما يوشيج، آي عشق آي عشق با شعر احمد شاملو، درهواي بي چگونگي ، دو نوازي کمانچه اردشير کامکار و سينا جهان آبادي و تصنيف به شکوفه ها به باران از ساخته هاي زنده ياد پرويز مشکاتيان با شعري از شفيعي کدکني اجرا خواهد شد; در بخش دوم برنامه نيز قطعات مقدمه راست، تصنيف نقاش چين، زنگ شتر، تصنيف صورت گر نقاش بر اساس شعري از مولانا به آهنگسازي شهرام ناظري، ساز و آواز برروي شعري از حافظ، چهارمضراب عاشق کش، تصنيف هاي ساقيا و بيگاه ازساخته هاي حسين عليزاده اجرا مي شود.

 

  همنوازان حصار با همايون شجريان به صحنه مي رود 

گروه «همنوازان حصار» به سرپرستي علي قمصري با همراهي همايون شجريان، پنج شب در تالار وحدت به صحنه مي روند.   به گزارش ايسنا، علي قمصري گفت: اين اجرا در دو بخش به صحنه مي رود که بخش اول شامل بداهه نوازي و آواز است. در بخش دوم هم ارکستر گفت وگويي بين موسيقي کلاسيک ايراني و غربي را اجرا خواهد کرد.  وي درباره سازبندي قطعات توضيح داد: تار، کمانچه، ويولنسل، ويولن آلتو، تنبک، دف و سازهاي کوبه اي با هم همصدا مي شوند با اين تفاوت که اين بار گيتار فلامنکو نيز به ترکيب سازها اضافه مي شود.  اين آهنگساز درباره دليل استفاده از گيتار فلامنکو در ترکيب سازها گفت:گيتار به اين دليل به سازهاي گروه  اضافه شده است که بتوانيم بيشتر به موسيقي ملل بپردازيم، البته استفاده از ساز گيتار استفاده ابزاري نيست و قصد ندارم موسيقي ايراني را به سمت موسيقي پاپ و راک ببرم.  قمصري تصريح کرد: اين بار مي خواهيم از محتواي موسيقي فلامنکو بهره ببريم، چرا که فلامنکو ريشه هاي شرقي دارد.  اين هنرمند با بيان اينکه در آلبوم «نقش خيال» اشاره کوچکي به اين سبک داشته است، گفت: استفاده از گيتار در کنسرت «همنوازان حصار» به معناي سبک کردن موسيقي ايراني نيست بلکه مي خواهيم ديالوگ بهتري برقرار کنيم چرا که اين روزها بعضي هنرمندان به استفاده نازل از اين ساز روي آوردند.  اين نوازنده تار، تمام قطعات اين کنسرت را قطعاتي جديد و با مضاميني اميد بخش برشمرد و تصريح کرد: مدت زيادي بر اين کار تمرکز داشتم و با اقشار مختلف جامعه يعني مخاطبان خاص موسيقي و مخاطباني که صرفا از موسيقي لذت مي برند ارتباط برقرار کردم تا بتوانم اثري فاخر خلق کنم.  به گزارش ايسنا، بهرام آقاخاني در کنسرت پيش رو گيتار فلامنکو را مي نوازد و مانند اجراهاي قبلي نگار خارکن، لعيا اعتمادي، مصباح قمصري، آيين مشکاتيان، همايون نصيري، حسين رضايي نيا و آتنا اشتياقي در گروه«همنوازي حصار» حضور دارند.



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، شهرام ناظری، همایون شجریان، خبرنامه، ،

استاد حسین علیزاده و مجید خلج – جشنواره لس آنجلس
تاریخ : سه شنبه 10 آبان 1390

 

 

حکایت از چه کنم سینه سینه درد اینجاست
 هزار شعله ی سوزان و آه سرد اینجاست
 نگاه کن که ز هر بیشه در قفس شیری ست
 بلوچ و کرد و لر و ترک و گیله مرد اینجاست
 بیا که مسئله بودن و نبودن نیست
 حدیث عهد و وفا می رود نبرد اینجاست
 بهار آن سوی دیوار ماند و یاد خوشش
 هنوز با غم این برگ های زرد اینجاست
به روزگار شبی بی سحر نخواهد ماند
 چو چشم باز کنی صبح شب نورد اینجاست
جدایی از زن و فرزند سایه جان ! سهل است
 تو را ز خویش جدا می کنند ، درد اینجاست

 سایه

 

 

دانلود در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، ،

ادامه مطلب
شجریان ،علیزاده،همایون-یاد مرحوم سروستانی
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1390


 

یاران موافق همه از دست شدند

در پای عجل یکان یکان پست شدند

بودیم یه یک شراب در مجلس عمر

یک دور ز ما پیشترک مست شدند

 

 

دانلود در ادامه مطلب

 



:: موضوعات مرتبط: محمد رضا شجریان، حسین علیزاده، همایون شجریان، ،

ادامه مطلب
حسین علیزاده، کیهان کلهر و مجید خلج - کنسرت اساتید موسیقی ایرانی
تاریخ : چهار شنبه 20 مهر 1390

        

   کنسرت تصویری

 

 

قسمت اول دو نوازی شورانگیز حسین علیزاده و تمبک مجید خلج 

قسمت دوم و سوم هر دو سه نوازی شاه کمان کیهان کلهر، شورانگیز علیزاده و تمبک مجید خلج

  

 

توضیح ساز شاه کمان و دانلود در ادامه مطلب

  



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، کیهان کلهر، ،

ادامه مطلب
مصاحبه ای با استاد حسین علیزاده در آستانه 60 سالگی ایشان
تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1390

مصاحبه یک پژوهشگر موسیقی با استاد علیزاده

ما که از دور نگاه می‌کنیم به نظرمان می‌رسد که نسل جوان‌تر موسیقیدانان، پس از گذر از یک دوره خفقانی و پس از یک دوره رجعت مطلق به سنت، با همت و اراده خود روزنه‌های تازه‌ای را برای نوآوری گشوده‌اند. نام شما را همیشه در صدر فهرست این نوآوران دیده‌ایم. نظرتان درباره این دگرگونی‌ها چیست؟

پرسش شما را باید بیشتر توضیح داد. اصلا باید ببینیم به چه چیز می‌توانیم بگوئیم "نو" و یا بدانیم که منظورمان از سنت چیست؟

در مورد موسیقی سنتی ایران نامعلوم‌ها زیاد است. از جمله این که آیا این سنت دارای یک تاریخ دیرینه است و یا گذشته‌‌های نزدیک را در بر می‌گیرد.

چیزی که امروز به آن سنت می‌گویند و به آن با تعصب نگاه می‌کنند در واقع همان چیزی است که از زمان قاجار جا افتاده است. البته نه این که همه گنجینه موسیقی سنتی در دوره قاجار به وجود آمده باشد، نه! در این دوره ولی جمع‌آوری و مدون شده است. آن‌چه را که متعصبان بر آن پا فشاری می‌کنند و می‌گویند که نباید تغییر کند، در واقع سنت نیست، مربوط به همین قرن گذشته است. و می‌دانیم که در تاریخ یک قرن زمان درازی نیست.

خوشحالیم که این حرف‌ها را از زبان کسی می‌شنویم که خود زیر و زبر موسیقی سنتی را عمیقا آموخته است.

شمامی‌دانید که من پس از آن که در دوره ابتدائی، آموختن موسیقی را نزد "هوشنگ ظریف" آغاز کردم، رفتم به کلاس استاد "علی اکبر شهنازی". شهنازی بزرگترین یادگار استادان سنتی، "خاندان هنر" و در واقع می‌شود گفت که عصاره موسیقی سنتی بود. پس من- و همین طور دوستان دیگر- که موسیقی را نزد اینگونه استادان کار کرده‌ایم، به هر صورت زیر و بم آن را شناخته‌ایم. من ولی بعد به یک مسئله دیگری توجه پیدا کردم. از آن جا که موسیقی در تاریخ ما همیشه با مذهب مشکل داشته، بسیاری از موسیقیدانان و نظریه‌پردازان موسیقی از این سرزمین خارج شده و از زمینه موسیقی ایران حذف شده‌اند. در نتیجه موسیقی در خفا- و به دست مطربان و دوره گردان- به زندگی خود ادامه داده است. قرن‌ها بعد در دوره قاجار چند تنی از موسیقیدانان به این فکر افتادند که آن‌چه را که از سنت موسیقی به صورت شفاهی باقی مانده گردآوری کنند که از بین نرود...

ادامه  مصاحبه در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، خبرنامه، ،

ادامه مطلب
حسین علیزاده و مجید خلج - قطعه تصویری فستیوال قونیه, قسمت 1
تاریخ : سه شنبه 30 مرداد 1390

 




ای عشق همه بهانه از توست

من خامش‌ام این ترانه از توست

 

دانلود در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: حسین علیزاده، ،

ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.



 



360 رنگ
شرح غزلهای حافظ
صفحه اصلی
آرشیو مطالب
عناوین مطالب

ابزار هدایت به بالای صفحه